#1

Tur til Bønnerup den 19. sept.

Skrevet af Jørgen Buch d. 13. september 2024 09:07

Efter OBK-mødet torsdag den 19. september tager vi til Bønnerup Strand, hvor vi fra havnemolen fanger fjæsinger, kæmpe store hornfisk og måske makreller.
Der er fangstgaranti, og der er fine platforme at fiske fra.
Du skal ikke slæbe for meget med derud. Der kan fiskes i gummisko eller støvler, og af udstyr skal du bruge en almindelig, ikke for stiv kyststang, et temmelig stort flåd, der kan belastes og kastes 15-20 meter ud, et blylod, hvis du vil fiske ved bunden, nogle ret små men skarpe enkeltkroge, 4-6 sildefiletter, en blink eller to og så en madpakke.
Vi fisker mest med flåd, og krogen skal 2 - 2½ meter ned, så det er måske smart med et flåd, der kan glide på linen.
Vi kører efter OBK-mødet, så er vi klar til at fiske fra middag, og er tilbage i Viborg ved 17-tiden. Det skal være en social tur, så vi fylder et par biler og hygger os undervejs.
Hvis vinden går i nord, eller det ser ud til alvorlig regn, aflyser jeg onsdag her på Forum

#2

Jørgen Buch

13. september 2024 09:10

Jeg deltager. Er der nogen, der har for mange sild derhjemme, eller skal vi alle i Netto?

#3

Jørgen Buch

15. september 2024 10:17

Er der nogen, der vil med, så meld jer nu, så vi kan se, om der er interesse for sagen.
Hvis alle venter til sidste øjeblik, så er turen måske aflyst. Vi skal være nogle stykker.

#4

Torben

15. september 2024 10:24

Jeg vil godt melde mig til turen

#5

Torben

15. september 2024 13:17

Min kone vil godt bage en kage som vi kan dele så skriv jer på så jeg kan have nok med

#6

Lars Sørensen

16. september 2024 09:23

Jeg kommer

#7

Viggo

16. september 2024 13:11

Jeg kommer også med.

Svar "Tur til Bønnerup den 19. sept."


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator