#1

OBK mødet 16.maj 2024

Skrevet af Jan Lind d. 16. maj 2024 16:26

Vi endte med at blive 20 mand, i takt med at de sidste ‘dryssede’ ind; nogen er måske også blevet fanget af vejarbejde ved Gl. Ålborgvej.

Fangstrapport:
Viggo, har fisket aborrer i Dybvad (det er en by i Vendsyssel, tæt på Flauenskjold og Sæby); har også været omkring Skyggehale, hvor det blev til en enkelt ørred.
Buch og Toppenberg, har også været en tur nordpå til Sundstrup (hornfisk), samt Karup å (regnbue).
Peter, har været en tur til Mariager Fjord med de bindegale, og det blev til en enkelt havørred, som vist lige holdt målet; det var den første HØ, fanget i sådant noget vand; blev fanget på
hjemmegjort flue, med navnet ‘Variant’; fluen blev sendt rundt.
Jan lod sig lokke af besked på Forum, om regnbuer i Karup å; tog til Agerskov, både nord og syd for dambruget, uden det store held; talte med en gut fra Frederiks, som heller ikke havde fanget noget, i et par timer; på vej hjem via Karup, kom jeg forbi Tusågård, hvor der var sort af mennesker.
I går lod jeg mig så lokke endnu en gang vedr hornfisk i Virksund, både ved havnen og for enden af Mosevej; jeg så nu ingen fisk, men dem der lokkede mig, havde nu også fisket ovre på Sundstrup siden.

Næste gang synes vi, at I skal medbringe Jeres fluegrej, så vi kan træne lidt på græsplænen.

Henrik Ravn fra bestyrelsen, havde lidt info fra Limfjordsrådet, vedrørende Hjarbæk Fjord, Simested å, og meget mere, alt sammen med henblik på at reducere belastningen primært fra landbrug, men også fra lokale dambrug, renseanlæg mm.
Jeg gætter på, at man kan finde detailer på nettet.

Og så står slusen i Virksund åben, når der er bemanding (hvorfor den begrænsning!!)

NB: Nåh jo; i dag delte vi køkkenfaciliteterne med jægerne (bukkejagten satte ind i dag).

Svar "OBK mødet 16.maj 2024"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator